Acasă Învățământ special Povești terapeutice și fișe de lucru pentru copiii speciali

Povești terapeutice și fișe de lucru pentru copiii speciali

La Editura Paralela 45 au apărut două auxiliare școlare dedicate copiilor cu nevoi educaționale speciale de 3+ ani și, respectiv, de 7+ ani.

Auxiliarul este realizat de o echipă inimoasă coordonată de Augustina Ene, inspector școlar pentru învățământ special: Ștefania Mirabela Chircu, Mihaela Claudia Cincă, Andreea Mihalcea, Raluca Elena Nicolae, Maria Niță, Ancuța Manolescu Pandelea, Roxana Camelia Zamfirescu.

Trăim într-o lume diversă, în care este esențial ca noi toți să învățăm de timpuriu copiii să manifeste toleranță și empatie, să înțelegem că diversitatea înseamnă frumusețe și putere.

Pășind în universul copiilor speciali, descoperind nevoile acestora din punct de vedere psihoeducațional și social, dificultățile cu care se confruntă, perspectiva din care sunt priviți și tratați în procesul de integrare și incluziune școlară, un grup de specialiști format

din profesori psihopedagogi și psihologi au creat și dezvoltat într-o manieră atractivă acest ghid destinat elevilor cu cerințe educaționale speciale, cadrelor didactice și elevilor care interacționează cu aceștia, toate acestea fiind menite să transforme învățarea într-o experiență plăcută și captivantă.

În centrul cărții se află o serie de povești terapeutice care nu sunt doar captivante, ci și educative, concepute pentru a explora universul afectiv al copiilor și lumea interioară a acestora. Stilul narativ folosit este unul familiar și prietenos, populat de personaje variate din lumea animalelor, o lume diversă care îi stimulează pe copii să descopere prietenia, empatia și sprijinul reciproc.

Pentu a intra în lumea copiilor speciali am creat o serie de personaje care la rândul lor se confruntă cu o serie de dificultăți, fie ele de natură cognitivă, de comunicare și limbaj, dificultăți emoționale și sociale. Simbolizând diversitatea dezvoltării copiilor, melcul Toni se mișca foarte lent, avea nevoie de mai mult timp decât toți ceilalți pentru a duce la bun sfârșit o activitate, ariciul Nono era evitat de toți colegii de clasă din cauza țepilor săi, motiv pentru care se simțea foarte singur și marginalizat, girafa Lili se simțea neînțeleasă atunci când vorbea din cauza dificultății de a pronunța corect sunetele, veverița Rița era foarte agitată, nu respecta regulile și intra deseori în conflict cu colegii de clasă, iar iepurașul Rică era foarte fricos și reticent în a încerca lucruri noi.

Povestea fiecărui personaj este urmată de o serie de exerciții atent structurate în funcție de particularitățile elevilor, conținând exerciții atent elaborate, de la simplu la complex, menite să dezvolte vocabularul, abilitățile de scriere și citire, abilitățile de comunicare și sociale, abilitățile de calcul matematic și rezolvare de probleme. Exercițiile sunt redate într-un mod atractiv, cu imagini sugestive, viu colorate, transformând fiecare sarcină într-o aventură educativă alături de personajul care-l însoțește pe tot parcursul capitolului.

Împărtășirea fiecărei povești devine un instrument util cadrelor didactice în demersul procesului de integrare școlară a elevilor cu cerințe educaționale speciale, prin aplicarea exercițiilor destinate procesului de cunoaștere personală și acceptare a diferențelor. Prin tematica abordată și scopul ei instructiv-educativ, „Școala prieteniei” va provoca și sprijini copiii să fie mai receptivi în însușirea unor noi deprinderi și cunoștințe utile pentru formarea și dezvoltarea lor personală și va constitui un suport real în evoluția fiecăruia dintre ei.

Experiența fiecărui personaj al „Școlii prieteniei” este un prilej de a descoperi și trăi emoții, de a găsi soluții și strategii pentru fiecare elev, de a ne înțelege și de a empatiza cu nevoile celuilalt, pentru că numai împreună vom reuși!

Cu drag și din drag pentru copii!